Vođena Dobrim dizajnom/Petra Bilić Križan

Vođena Dobrim dizajnom/Petra Bilić Križan

Otvorenje izložbe: 09.05. 2017. u 19 sati

Autorica:

Petra Bilić Križan

Koncept izložbe:

Suprostavljanje dobrog dizajna problemima naše svakidašnjice

 

Opis:
Izložba odabranih dizajnerskih predmeta i koncepata Petre Bilić Križan nastalih zadnjih 15 godina

Osmišljeni predmeti i koncepti su reakcija su autorice na promatranje čovjekove okoline. Predmeti su osmišljeni za razne skupine korisnika: ugrožene skupine, slijepe, starije osobe, djecu, životinje, ali ono što im je zajedničko je da su namijenjeni za suvremenog urbanog čovjeka i njegov okoliš.

Predmeti i rješenja su stvarani metodološki, tj kreiranje svakog dizajnerskog rješenja prolazilo je kroz fazu  analize – u kojoj se istražuje tržište i definira projektni zadatak i otkriva problem; fazu sinteze – u kojoj se pronalazi više dizajnerskih rješenja i po principu vrednovanja odabire najbolje, koristeći “kriterije dobrog dizajna” koje je definirao poznati njemački industrijski dizajner Dieter Rams, te fazu prezentacije.

Ovom izložbom autorica također želi upoznati javnost i s poznatih 10 kriterija koje mora zadovoljiti “dobar dizajn”, a  koje je 1970-ih godina napisao Dieter Rams, njemački poznati industrijski dizajner, koje danas dizajneri diljem svijeta koriste prilikom dizajniranja i organizacije, pri ocjenjivanju kvalitete dizajna.

Dieter Rams: deset kriterija dobrog dizajna

Rams je 1970-ih doprinjeo razvoju dizajna; tako je među prvima govorio o održivom razvoju proizvoda i modu je smatrao zločinom u dizajnu. Navodno se jednom prilikom zapitao: “Da li je moj dizajn dobar dizajn?” Odgovor koji je tada formirao- postalo je deset postulata Dobrog dizajna (Good design).

Dobar dizajn…

  1. je inovativan. Mogućnost za poboljšanjem dizajnerskog rješenja nikad nije iskorištena do kraja. Tehnološki napredak uvijek nudi nove mogućnosti za originalan dizajn. Inovativan dizajn uvijek teži naprednoj tehnologiji, i nikad ne može imati kraj po sebi
  2. … čini proizvod korisnim. Proizvod mora biti proizveden da bude koristan. Mora zadovoljiti ne samo funkcionalnu ulogu, već i psihološki i estetski kriterij
  3. … je estetičan. Estetske kvalitete su integrirane u funkciju proizvoda, zato što se proizvod svakodnevno koristi i time ima utjecaja na ljude i njihovu dobrobit. Samo tehnički kvalitetno proizveden predmet može biti lijep
  4. … čini proizvod jasnim za korištenje. Forma proizvoda mora biti jednostavna. Jednostavno je bolje, to dovodi do toga da predmet formom izražava svoju funkciju. Cilj je da korisnik intuitivno zna kako rukovati s njime
  5. … je nenapadan. Predmeti koji zadovoljavaju svrhu su poput alata. Niti su dekorativna stvar, niti umjetničko djelo. Stoga i dizajn predmeta ne smije biti dekorativan i namjetljiv, kako bi ostavio prostora korisniku za vlastitu ekspresiju.
  1. ... je iskren. Dobar dizajn ne prikazuje proizvod inovativnijim nego što to on jest. Ne pokušava zavarati korisnika tako da oblikom prikaže proizvod boljim.
  2. … je dugovječan. Dobar dizajn izbjegava biti pomodan i nikad se ne predstavlja kao antikni. Za razliku od modnog dizajna, on traje puno godina, čak i u današnjem potrošačkom društvu.
  3. … je temeljito razrađen do detalja.  Ništa ne smije biti prepušteno slučaju. Briga i točnost u dizajnerskom procesu pokazuje poštovanje prema korisniku.
  4. … je prijatelj okoliša.  Dizajn čini veliki doprinos očuvanju okoliša. Koristi resurse i minimalizira fizičko i vizualno zagađenje kroz cijeli ciklus “života” proizvoda.
  5. je minimalističan. “Less, but better”. Zbog koncentracije na esencijalni aspekt, proizvodi su lišeni nebitnog. Povratak na čisto, na jednostavno.

 

Tagovi: